lördag, oktober 24

räknas otålighet och kontrollbehov enbart som negativa egenskaper?

har gått en 16 050 steg lång och lite jobbig promenad runt årstaviken i förmiddags. jobbig när den varade men nu är jag inte speciellt trött längre. J har handlat till en gulaschsoppa han ska göra till middagsgästerna ikväll. det är han som har ansvaret och det är skönt. just idag kändes det extra skönt att inte behöva planera och förbereda även om jag säkert kommer få hjälpa till en del, eller snarare inte kan låta bli att kolla till det hela lite lite (pga nåt som andra kallar för kontrollbehov) :)

har precis kollat de bloggar jag följer och ätit cashewnötter efter kakdeg som J ska göra hallongrottor av. ska kanske ta en liten till runda innan det blir dags att duscha. visst finns det en viss grad av otålighet i mig, det erkänner jag villigt. har ofta svårt att sitta still nån längre period om inte intressant sysselsättning erbjuds. beror såklart på vilka människor jag umgås med också.

Inga kommentarer: