söndag, oktober 25

en timme hit eller dit.

vad som fanns i paketet? ja, det var alltså denna lite originella tårta jag beställt (från postkakan) till J. ett båtfoto som jag tagit som nån annan (eller kanske en maskin) nu gjort i marsipan och lagt ovanpå tårtan. smaken fick dock inte mer än godkänt, trots att jag ju är ett fan av nöttårtor och denna hade även inslag av choklad och rom. annars var middagen igår över förväntan och det är ju trevligt när det blir så.


J fick massa bullar och även ett paket tunnbröd av sin mamma i present (inga andra presenter var tillåtna från henne) så det var ju bra men nu är frysen verkligen proppfull. hade planer på att göra en stor korv stroganoff, eller stor och stor men iaf använda en sån där nästan hel falukorvsring och ev. frysa lite, men kanske blir att jag gör ändå. från E&K fick J (eller egentligen vi eftersom det kommer mig till del lika mycket) en provkasse från linas matkasse. har ju ploppat upp flera såna företag på sistone och jag tycker idén är jättesmart, men ett abonnemang känns lite mycket för mig som ändå gillar att planera och inhandla mat. men faktiskt en väldigt bra present, tycker jag. såg nu att de just idag hade ett supererbjudande som innebar att man fick en kasse för 499 kr istället för ord. pris 729 kr. kan vara värt att prova.

Inga kommentarer: