fredag, november 20

aktuellt saldo på kontot: 20 miljoner 800 tusen 537 kronor.

hörde en sån reklam (tror det var för ikanobanken) på radion och den tilltalade mig. en annan sak jag regerade på när jag steg av bussen vid fridhemsplan var reklamen för mtv's serie 16 and pregnant. en bild på en tjej som liksom har ett bärsele med barn i ihopsatt med en ryggsäck. jag tycker det är intressant hur man väljer att framföra budskap. the science of communication, a process of transferring information.

såg en annons i veckans lokaltidning om att diabetiker också får gratis vaccination mot den vanliga årliga influensan. vet inte om jag missat det förut eller om det är nytt men nu är jag alltså också vaccinerat mot den. tre vaccinationer på fem veckor. tror det är nåt slags rekord för min del, även om det var ett omedvetet sådant.

imorgon kommer bror M&P hit på middag. ser mest fram emot förrätten som blir räkor, avocado i bitar och guacamole-kryddmix på finncrisp-botten. är också nyfiken på att smaka den där äppelkakan med mandelmassa, stekta äpplen och äppelmos jag gjorde för ett tag sen och frös in.

ikväll ska vi gå på bröllopsfotografen och om vi hinner vill jag gärna gå förbi centralen där sveriges största pepparkakshus tydligen ska finnas och även gallerian där finalbilderna i metro photo challenge visas.

nu dags för lunch: ägg- och gurkmacka.

Inga kommentarer: