söndag, november 22

råttorna är lite risiga i kistan.

bröllopsfotografen var ungefär som förväntat. alltså helt okej. vi hann kolla både på fotona i metro photo challenge i gallerian (även om utbudet i bröd-, glass- och chokladstånden också var minst lika intressant) och på pepparkakshuset på centralen, som inte var speciellt sevärt. stort, ja, men inte alls speciellt fint dekorerat. storleken är inte allt, som man brukar säga. åt sen god tapastallrik i hötorgshallen och kollade runt på utbudet av råvaror även där innan filmen.

trevlig och god middag med bror M och sambo P igår. maten uppskattades och det blev både skratt och diskussion, som brukligt. en kollega till P kallar sina barn för råttorna och jag kunde inte låta bli rubriken som jag skrattade åt så igår, även om helheten gav mer.

nu är jag hos mamma&pappa en sväng. de skulle handla och har inte kommit tillbaka ännu så jag satte mig framför deras dator i väntan på. jag skulle hämta en bok och lämna en tröja. och fika och umgås lite.

Inga kommentarer: