fredag, november 13

en fredag den 13:e i mitt liv.

det stramar i mina mungipor. jag måste tänka på att vara försiktig, annars spricker de itu.

handlar (glad att det fortfarande är kul trots att det är ett måste) på hemvägen (bl a massa fryst lax, kall marinerad färdigskivad kyckling och massa grönsaker, dvs det som behövs för att komplettera det som jag handlat tidigare till två rätter som förhoppningsvis räcker till fler portioner än så), äter pannkakor (tidigare köpta, tinade från frysen) med grädde (på sprayflaska), äppelmos, blåbärs-och hallonsylt, diskar (plockar inte in ren disk för det gör jag oftast på morgonen), inventerar julkorts- och klistermärkesförrådet, påbörjar två kort, stör mig inte på att det inte blir perfekt med glitterlimmet, öppnar spotify och dubbelklickar på coldplay som finns i historiken, tänker på mamma&pappa som har det jobbigt med bror N igen eftersom han vägrar sova på sitt boende och därför kommer hem varje kväll, äter egenhändigt rostade hasselnötter och kollar bloggar. J är ute med en kompis och imorgon ska jag träffa min kompis M. förutom det, matlagning och att jag har tvättstugan på söndag (vilket innebär ungefär sex maskiner hängning och vikning) är inget annat planerat och det är ett väldigt medvetet val.

det var min högst subjektiva redogörelse. inte särskilt fredag den 13:e-aktigt. men mer lina-aktigt.

Inga kommentarer: