torsdag, november 26

östersund över helgen.

imorgon åker vi till östersund med E&K. ska hälsa på E:s och J:s syster med familj. två nätter men i princip bara lite drygt en dag. cirka 100 mil tur&retur. mest omotorväg. 50 mil har alltid varit stockholm-båstad för mig, för så har det varit sen jag var liten, att vi åkte till huset som pappa och hans syster delar. den vägen och sträckan är liksom 50-milsreferens.

enligt dn-väder ska det bara vara ett par minusgrader däruppe så jag ska nog klara mig utan vinterjacka och med mina stockholmsvinterskor (som jag iofs hade i östersund förra nyår också vid en temperatur på nästan 20 minusgrader men då frös jag) :-)

nu har vi lagat två av rätterna från linas matkasse. kycklingköttfärssåsen blev okej tack vare att bacon ingick, annars var den rätt ordinär, men sejfilén däremot var över förväntan. jag har ju väldigt svårt för vita torskliknande fiskar men denna blev helt okej. tog dock dubbla mängden fetaost eftersom jag tyckte det verkade snålt tilltaget. andra halvan av osten skulle egentligen vara till lammfärsbiffarna men det kändes mer som om fisken behövde tillägg. jag gjorde dessutom potatismos istället för kokt potatis till: mycket godare. kan inte ens minnas sist jag åt kokt potatis (=inte gott alls om man inte får obegränsat med sås till).

Inga kommentarer: