tisdag, november 17

om man kan ha namn som intresse.

såg när jag kollade i almanackan att mamma har namnsdag både på torsdag och fredag denna vecka. elisabet på torsdag vilket gör att jag också har namnsdag trots att det är ett väldigt fult namn. känns som sveriges vanligaste andranamn och jag förlikar mig inte alls med det. det gör jag däremot med lina nuförtiden. när jag var liten gillade jag det dock inte alls. jag ville heta josefine, emilia, sofia, isabelle, julia, sandra, jennifer eller amanda. ändå sen dess har jag varit onormalt intresserad av namn (om man nu kan kalla det för intresse). min smak förändras med åren och nu gillar jag ellen, nova, molly, daisy och freja. killnamnen är svårare men jag gillar lukas, anton, alexander, julian och sam.

snoopy och snobben gillar jag också. fast inte på människor.

Inga kommentarer: