onsdag, november 4

never touch closing doors.

nu har jag även fått den andra influensasprutan (exakt tre veckor efter den första). tror jag är bland de första i sverige att redan nu ha tagit två doser. vi vill egentligen ge alla en dos först men nu när du ändå är här med armen uppkavlad så är det väl lika bra. hade mina aningar om att det kunde bli tjafs, men enligt vårdguiden ska man ju fortfarande ta två doser för fullt skydd och så länge det inte står att man ska vänta med andra dosen ett par månader tycker jag inte att de kan neka en. får se om jag påverkas mer denna gång, fick lite feberkänning (vilket jag iofs kan få av och till ändå) och väldigt ont i armen, nästan som träningsvärk, förra gången.

hittade marabou vinter i affären idag och den smakar godare än sommarvarianten men blir ändå ingen hit hos mig.

ville skriva nåt om mörket som faller över oss ungefär klockan fyra, men jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. det påverkar mig, mer än att det är mysigt och att man tror att klockan är mer än vad den är och blir tröttare och allt sånt som alla tycker. det når liksom ändå in i mig och förändrar min uppfattning och känsla av verkligheten. typ så.

Inga kommentarer: