onsdag, mars 2

en sittande dalahäst.


fick ett vykort igår som jag blev lite förvånad över. vem skickar en sittande dalahäst? är typ bara farmor som ibland skickar vykort till mig bortsett från jul- och semesterkort. nej, det visade sig att det var ifrån leksandsknäcke som ville meddela att de mottagit min reklamation som jag gjort via mejl. var en förpackning dyra dinkelfrökex som jag köpte och när jag kom hem upptäcker jag att bäst-före-datum är om en dag. sånt tycker jag inte är okej, inte för att jag tror det är nån fara att äta kexen men när de var så dyra blev jag extra irriterad. köpte dem också i en butik jag inte handlar i så ofta, annars hade jag väl gått tillbaka med dem dit. idag kom ett brev från leksandsknäcke där de sa att det var affärens ansvar men att jag ändå skulle få två nya kexpaket hemskickade. det kallar jag bra service.

gubben med baguetterna är en lite udda semesterhälsning från marcus&petra när de var på franska rivieran i somras. lite kul att välja en sån bild mot den traditionella. har hängt upp denna gubbe och den sittande dalahästen bredvid varandra nu, som en start på lite udda, lustiga vykort :-)

och så två roliga uttryck som fastnade:
- jag kör alltid mot rött.

- generikabolagen står som hungriga ulvar utanför murarna och väntar när patenten går ut.

Inga kommentarer: