onsdag, juli 6

som jag tänker mig fläcktyfus.


inte visste jag att myror trivs i/på fingerborgsblommor.

J har semester även denna vecka, eftersom vi missförstod varandra gällande vilka veckor vi skulle ta. när jag kom hem från jobbet igår hade svante&eric&simon och erika&klas kommit över för korvgrillning i ekensberg och vi (mest jag, klas och svante) pratade en del rymd som svante tydligen var intresserad av. nytt område för mig men intressant, faktiskt. hur olika rymdraketer/plan/färjor fungerar, om månresor och
den där rymdstationen som finns och åker runt i sin bana och som sakta sjunker och därför med jämna mellanrum måste puttas upp igen. eric&simon lekte sen på en lekplats en bit bort och där fick jag syn på en sån där pinne man kan snurra runt och jag fick sån lust att prova, vet inte när jag gjorde det sist men oj vad yr jag blev :-)

Inga kommentarer: