söndag, juli 24

sicilien, lite öster om palermo.







inte bolognese som man kan tro utan svärdfiskssås!

kärlekslåsen som jag skrivit om tidigare som finns på många ställen i världen, bl a på västerbron.



obligatoriska handbilden (med nya armbanden som följde med flip-flopserna jag köpte där nere) men så kom en pojke springade in :-)




passade på att klippa mig också när jag hade tid, blev kortare än jag tänkt men bellisimo enligt frisören som inte kunde mkt engelska.

kom hem vid ettiden i natt efter en lugn flygning hem från palermo (i bussen på väg dit fick vi också höra om det ofattbart hemska som hänt i norge), har varit lite för varmt, så där att jag där tänkt att jag inte vill åka på nån sol-och badresa mer, iaf inte i två veckor igen...okej mat, enligt mig som är oerhört kräsen när det gäller den bedömningen :-) pasta, ricottoost och chokladglass var bäst. och så hittade vi vatten med extra mkt kolsyra och sockerfri grapefruktläsk! några roliga namn på supermarketar: pam, conad, giardina sigma och iper sidis och så några vackra på orter vi besökte när vi hyrde bil och åkte runt i madoniebergen: castelbuono, petralia soprana, petralia sottana, graceri och isnello. gjorde även tågutflykt till palermo (vars station huserade vildhundar) men det var inte mkt att se förutom domkyrkan, mest bara jättevarmt :-) och besteg berget la rocca (ändå till toppen) vid vars fot cefalu ligger. ganska ansträngade och brant, faktiskt. lite otydliga stigar men annars fick man gå genom sten och högt torrt gräs. nästan ändå uppe hittade vi några getter som gick längs berget och när vi körde den hyrda fiat 500:an uppe i bergen dök det plötsligt upp en stor flock getter, fast skyltarna varnade för kossor hela tiden, med en herde och två hundar. hundarna verkade dock inte valla så mkt utan fåren lyssnade mest på herden som styde undan dem mot vägkanten.

pappa hade ringt igår när vi var på väg till flygplatsen, men sen fick jag inte tag i dem förrän i eftermiddags. tårarna kom direkt. för att jag trodde det hänt dem nåt. min trygghet och hamn. kanske lite sorgligt men sant. berodde väl också delvis på att jag haft
svårt att känna lust, glädje, ork och energi. lite som förut, mycket funderingar i mitt huvud över känslor och beteenden. föga förvånande samma saker som återkommer: ge&ta, anpassning, förståelse, acceptans, äkthet, be om förlåtelse och acceptera densamma. livet är inte så lätt alltid.

1 kommentar:

Maria sa...

Fina bilder, armbanden var verkligen i härliga färger!
Verkligen viktiga saker du nämner på slutet. Känns som att det myckna tänkandet komplicerar, som vanligt. Tänkandet som borde vara en tillgång...