onsdag, juli 27

semester hemma.

känner mig rätt nöjd med värmen här nu; inte speciellt soligt men ändå 26 grader.

bara dagar utan aktiviteter sen vi kom hem (så som jag gillar): packa upp, tvätta, handla, ta igen massa datortid, vi har sett den sista johan falk-filmen som jag gillar så, de fredslösa, som gick på fyran i måndags kväll. i vanliga fall orkar jag inte börja se filmer som börjar kl nio eller som denna tom halv tio men nu gjorde jag det och vi satt väl uppe till över halv elva (sen såg vi klart dagen efter). känner också att jag börjat sova lite längre och somnar om och kan med ro ligga kvar i sängen efter att jag vaknat - skönt. förmiddagarna liksom försvinner när man gör så men det är ett gott tecken på avslappning när jag kan göra så :-) kollade också på ett avsnitt av den eng
elska livet på bb som jag hittade via en blogg igår. sen var jag och handlade resten för den lunch vi ska bjuda gäster på imorgon och förmiddagen har gått åt till förberedelse och pyssel inför det. J har gått ut och lagt sig på en filt men jag känner mer för prommis, faktiskt. efter två veckor av mkt liggande på strand och balkong och mkt läsande känner jag mig rätt mätt på det.

ytterligare ett självporträtt från sicilien. går precis att sätta upp håret efter klippningen, vilket jag också sa till frisören att jag ville kunna.

Inga kommentarer: