söndag, juli 31

kärsöutflykt.

vi gjorde en lite utflykt till kärsön idag. inte den sidan där brostugan ligger utan andra, till höger om vägen när man kommer från stan. kom på att jag aldrig varit där, fanns en stig ändå ut till udden, men det vi inte visste men sen blev varse var att det var ett populärt tillhåll för nudister, främst manliga. inte för att det gjorde nåt, jag tyckte mest det var lite kul :-) sen gick vi tillbaka och åt/fikade på brostugan, god lasagne för mig, innan vi gick över drottningsholmsbron fram till slottet och tillbaka, vilken värme det var även idag! på hemvägen tänkte vi handla lite på willys men vi hittade inte det i bromma, tror de hade stängt och ett netxtra hade öppnat på deras plats istället, men det var inte öppet för de har bara e-handel. blev till slut att vi gick in på city gross där vi bl a hittade (och köpte) fryst vildsvinsfärs!

jobb imorgon igen, lite kluvet, känns okej på ett sätt men jag skulle inte ha nåt emot att vara hemma lite till, och sova lite längre på morgnarna, idag sov vi nästan till kl 9! inte för att jag känner mig så mkt piggare för det, sover/vilar gärna under dagtid om det finns läge för det, men så har det varit länge nu.

håller på att steka omeletter samtidigt som jag sitter vid datorn nu, tänkte göra med två olika fyllningar: en med köttfärssås med svamp på burk som jag hittade i cefalu och tog med hem (ganska dyra men goda och praktiska) och en med avocado och creme bonjour vitlök.

Inga kommentarer: