måndag, augusti 1

invigning av webcam och lite audi.


jobbdatorn har ju till skillnad från min hemma en inbyggd kamera, har väl förresten de flesta bärbara nuförtiden. blir iaf invigning av kort taget med en sån här idag. bättre sent än aldrig. var väldigt få människor på jobbet idag. hade såklart glömt att det är så mkt kallare inomhus än ute och fick sätta på mig labbrocken över min kortärmade skjorta fast jag inte behövde det ur (s)labbsynpunkt :-) imorgon tar jag med mig en kofta, även om det som sagt känns märkligt att den bara behövs inomhus.

har glömt berätta att jag såg en audi a7:a i fredags. jag som ändå tycker att jag har lite koll på en del bilmärken hade tydligen missat att den modellen kom förra året. gillar elegansen i filmerna som finns under a7- och a8-modellerna. rösten, ordvalet, musiken kombinerat med fotot. curage to think a step ahead. combination of sophistication... visserligen kanske bara massa säljsnack men ändå, är nog rätt lättimponerad av den här typen av konst, som jag ändå bedömer det som. lärde mig också att avant är kombi på audispråk.

2 kommentarer:

Maria sa...

Har en webcam på lilla datorn men fattar inte hur man tar en bild. Måste man gå in i något program? Tips mottages gärna:)

Lina sa...

ja, just det. ja, här heter programmet lifeFrame men det är säkert olika beroende på datormärke (och modell) och kanske även vilket operativsystem du har. prova att googla den kombinationen. annars att söka i datorn efter nåt med camera, men det har du kanske redan gjort...