tisdag, augusti 30

when the world is less than kind.

har kollat lite i kalendern över de närmaste månaderna, eller egentligen ända fram till jul och det känns som om det kommer gå fort med tanke på att det redan är en hel del saker inplanerade. saker och saker, mest umgänge av olika slag, men det är så jag vill ha det.

flera av grejerna innebär såklart också presentinköp, nåt jag ju tycker är jobbigt och helst vill slippa, men det går ju inte alltid. har varit på lite jakt idag, både fysisk och på internet, men blev inte riktigt nöjd och ännu återstår några där jag inte har en aning...

pratade med mamma igår och fick höra om hur dåligt niklas (fotot är ett år gammalt, tog det på skansen) mår av sitt boende, vet ju att det inte funkar särskilt bra men vissa detaljer blir bara så sorgliga och gör mig så ledsen att höra. och andra gulliga: han sover ju fortfarande hemma varje natt men nu i lördags när mamma&pappa var hos marcus&petra och hjälpte till att laga tak och sov över hade han valt att inte följa med pga att han inte ville bada bastu. inget konstigt med det, sånt kan han få för sig, och då valde han konstigt nog att sova på boendet hela helgen. iaf, det jag skulle berätta var att på lördag kväll ringde han mamma&pappa och frågade om i
nte de kunde ringa mig och J och fråga om vi kunde komma till kista och sova med honom där, för han ville inte sova kvar på boendet. så sött, men mamma sa (såklart) nej (och jag hade inte åkt dit heller om jag fått frågan). när mamma&pappa åker till torreveija igen (dit han inte vill följa med eftersom han vägrar flyga), denna gång med marcus&petra, om ett par veckor blir han ju själv igen och då ska jag se till att han får komma därifrån en dag iaf. känns bra att kunna hjälpa till lite på det sättet iaf. lilla gubben, känner jag (fast han är 25 år), och det känns inget konstigt med det. älskade lillebror. men det är förstås lätt att säga när jag inte bor med honom, för då blir det rätt jobbigt.

Inga kommentarer: