torsdag, augusti 25

svaleskär.


hittade den här bilden (på nikons hemsida, tror jag det var) av en slump när jag letade mjukvaror till en digitalkamera på jobbet. dubbeltransgent musembryo. verkligen cool bild. förstår dock inte vad det gröna ska föreställa. moderkakan?

snart börjar sista avsnittet och den spännande upplösningen av svaleskär, en ungdomsthrillerserie på svt som min kompis tipsade om. den har sänts sen i juni men vi har kollat alla avsnitt på svt play den senaste veckan, den var lite seg i början men sen blev den bättre, som så ofta tycker jag dock dialogerna känns krystade och krasse är den roll som känns mest oäkta, tycker jag; bara som om han läser direkt ur manus utan känslor eller inlevelse. gillar namnet svaleskär. typiskt ett sånt jag skulle kunna tänka mig att heta i efternamn :-) fanns ingen som hette det när jag kollade men tror ändå inte man får ta ortsnamn :-(

och så två dagens. hade med kameran idag för att fota en fin blomma jag sett och kanske också den fina new foundlandhunden som ibland är kopplad mellan husen på jobbet, men den var inte där idag. på hemvägen såg jag dock en annan gullig hund som kom ut från ett bageri bärandes mattes inköp (i munnen) :-) och imorse på st eriksgatan såg jag en halvkändis eller nåt. hon kom körandes på en bugga med sonen charles i.



3 kommentarer:

Maria sa...

Kommer inte kunna se avsnittet live:( På väg till landet. Nu dock amningsstopp efter 10min färd. Kan bli en lång resa... Tycker också Krasse är ganska inlevelselös.

Lina sa...

jasså ni är på väg dit. lycka till.

Maria sa...

Båda (!) barnen somnade efter stoppet:)