fredag, augusti 5

åter igen: hund och familjerelationer.

ännu en webcam-bild (från i tisdags närmare bestämt). lite nyhetens behag, kanske. tröjan är en favorit köpt hos cubus innan sommaren. den har ett litet hål i ryggen som en kul detalj och så är passformen bra.

plötsligt i tisdags när jag kollade ut genom fönstret på jobbet fick jag syn på en jättefin new foundland-hund som satt under ett träd bunden till stammen med ett koppel och bredvid stod en frigolitlåda, antagligen med vatten. tänkte att det väl var nån som var och hälsade på. några timmar senare var den fortfarande kvar och vattenlådan var vält. när jag sen gick hem var den borta men jag var tvungen att gå fram och kolla för jag såg nåt på trädet och mkt riktigt satt där en inplastad lapp: "I belong to xx" och så ett telefonnummer, så jag antar att det är nån som tar med hunden på jobbet ibland. har dock inte sett den nån mer dag ännu.

är trött, både allmänt (ska bli skönt med ingen väckarklocka imorgon och kanske sovstund på dagen) och fysiskt i benen; vi gick en rejäl runda igår kväll (och i liljeholmen stötte vi på maria med döttrar :-)) och idag hela vägen hem från solna. J kom till mitt jobb när han slutat och så tog vi vägen om pampas marina och sen kungsholmen hem. mamma ringde när det lät som mest från essingeleden; mormor dog inatt. och i testamentet hade hon skrivit saker som gjorde att jag inte är det minsta ledsen och överväger att inte heller komma på begravningen. inte några jättestora ekonomiska orättvisor men det känslomässiga och moraliska i hennes val gör mig så besviken och det är skrämmande hur man kan behandla sina barn så olika. både mamma och pappa (och även jag indirekt) har ju fått sin beskärda del av detta och ännu mer därför är jag glad över att de lyckats med motsatsen i vår familj. ärlighet, öppenhet, rättvisa (= efter var och ens behov), mod och kommunikation.

Inga kommentarer: