måndag, augusti 8

på sjön gör vädret verkligen sitt till.

båtturen igår var en aning långtråkig. vädret gjorde såklart sitt till för man kunde inte sitta ute, kallt och regnigt var det. och lite för länge för min smak att bara sitta, vi åkte ju hemifrån kl 7 och kom hem kl 22 och satt i bil/på båten hela tiden förutom två östopp på en knapp timme resp. 40 minuter och på en av öarna fanns inte mkt att se, några små gruvhål och annars var det bara skog, även på de öar vi passerade längs vägen. den andra ön, capella ecumenica, var lite finare, och där fanns en kyrka och vi fick en kort guidning i den om ön. maten på båten var också under all kritik: 125 kr för snustorr lax med skolpotatis (kokt gummiaktig som den man fick i skolan) och en gummiaktig broccolibit på några hårda salladsblad. också minus för att tvålen på toaletterna var slut (vi fick inte med den i leveransen). nej, inget högt betyg till royal stockholm cruise line. enda plusset var att kaptenen var en så bra guide! och att vi spelade skitgubbe där vi satt ombord. första gången för mig och jag tyckte det påminde en del om både bridge och vist. på vägen hem från söderköping sov jag lite och vaknade med en helt fantastiskt solnedgång framför ögonen.

har kollat bloggar och lite i min receptpärm för att se om jag kunde hitta nåt nytt (eller eg nygammalt då) att laga. åt lite för många kinapuffar efter maten så innan vi kollar på ett river cottage-avsnitt ska jag gå en runda för att få bort den känslan i magen :-)

Inga kommentarer: