tisdag, augusti 23

mobil och mattips.

köpte nytt mobilbatteri förra veckan men tycker det är sämre än det förra! minns inte, men tror inte jag laddade det över natt första gången, vilket jag väl borde gjort när det var nytt, men så dåligt borde det väl inte bli/vara ändå. kanske lika bra att köpa ny mobil ist, fast jag är ju nöjd med den jag har, just därför jag bara köpte nytt batteri...

igår hälsade maria på med yngsta dottern på jobbet och vi gick och åt lunch allihopa tillsammans. valde svampsoppa som faktiskt var riktigt god (har annars inte så mkt till övers för det matstället), innehöll både champinjoner, kantareller och karl johan.
en annan god rätt jag gjorde i helgen var färsbiffar med färsk timjan och smulad fetaost. jag tog vildsvinsfärs eftersom vi hade det i frysen men nästa gång, för det kommer det bli, tar jag nog vanlig nötfärs. stekte rödlök med dadelbalsamvinäger (som jag fick i present i lördags) till men det funkar nog lika bra med vanlig balsamvinäger. plus att vi hade en god grönsakssås som J gjort förut till också, mkt godare än vanlig tomatsås som jag inte alls gillar, utan denna är mer som en mixad ratatouille.

nu ska vi snart kolla på gårdagens
breaking news med filip&fredrik där camilla läckberg var gäst. det mesta som rör paret läckberg-melin intresserar ju mig :-)

Inga kommentarer: