söndag, augusti 28

serendipity.

(när man hittar nåt man inte förväntade sig, happy accident, enligt wiki ett av de 10 engelska svårast att översätta-orden 2004. rätt intressant, tycker jag, och ett kul ord.)

cyklade in till kungsholmen och mötte upp mamma&pappa i förmiddags. de har aldrig varit på petit france så jag tyckte det var på tiden att vi gick dit :-) vädret var ju inte som igår men det blev liten prommis ändå. vi hade först tänkt kol
la lite i västermalmsgallerian men de öppnade inte förrän elva så då gick vi till cafét först, vilket gjorde att det inte blev lunch eftersom klockan var så lite, utan bara fika, så sa jag att vi får återvända en annan gång för mat :-) köpte sen bl a koftan på bilden på h&m. att ribborna byter riktning, eller hur man ska uttrycka det, på ryggen gjorde att den kändes extra fin. mamma hade glömt att ta med sig paganinikontraktet på ljudbok som jag ville låna men på hemvägen gjorde jag ett stopp på hornstulls bibliotek och där fanns den och i recycling-lådan hade någon lagt även boken! tänkte vi skulle ha den och lyssna på när vi åker 66 mil enkel väg till ottsjö för att hälsa på Js syster med familj på deras landställe nästa helg. tänkte att jag lika gärna kunde ta boken också eftersom vi kanske inte hinner höra klart. inte för att det att jag råkade hitta den boken i recycling-lådan är det bästa exemplet på serendipity men jag tycker absolut det kvalar in som det :-)

Inga kommentarer: