måndag, maj 7

att ifrågasätta är en bra egenskap.

trevlig lunch med maria och hennes små töser igår. efter maten, som var en slags fläskkarrégryta med bl a jordärtskockor och champinjoner, gick vi ut och lekte en runda, en låg karusell var väldigt uppskattad av båda tjejerna som skrattade ihop, särskilt kul att se minstingen, som är så gosöt, på nästan tio månader så glad över en sån sak. sen fruktsallad när vi kom tillbaka. och prat och lite barngos som vanligt :-)

maria och minstingen var förbi idag på jobbet och hälsade på en sväng också och jag fick låna boken
drukna inte i dina känslor av maggan hägglund och doris dahlin om hsp. stod på baksidan att doris också skrivit romaner och jag kollade upp den senaste som kom 2011: till mamma på mors dag. fastnade för några ord ur en recension av lotta olsson (dn) som stod där: doris dahlin är en iakttagare utöver det vanliga. för henne är allt möjligt att ifrågasätta. det finns inget man 'bara gör'. känner igen mig själv i det, det är iaf så jag ser på mig själv, vill vara och skulle vilja bli beskriven som. kanske är det inget alla går och funderar på men jag har iaf fantiserat kring det, om hur man själv skulle (vilja) bli beskriven av andra.

Inga kommentarer: