tisdag, maj 1

lyckad utflykt.

jag och J gick in till stan i söndags i det fina vädret, han för att träffa storasyrran igen innan hon åkte tillbaka till östersund och deras mamma och jag för att ta tåget (dubbeldäckare och denna gång vågade jag sitta på våning 2 :-)). hade lite tid över och traskade runt lite mer och köpte ett tjälknöls- och potatissalladssmörrebröd på jakobs på centralen, och stod ute och åt det, innan avfärd. dygnet i eskiltuna tillbringade vi bara på campingen förutom lite affärer på handelsplatsen som låg precis bredvid. vart supervarmt igår eftermiddag så vi fick plocka av plagg efter plagg i solstolarna. jag läste lite och slumrade så skönt innan vi åkte hemåt efter ett stopp på netto i eskilstuna. tycker det är synd att de (ica, tror jag det var, som köpte upp netto) la ned alla netto-butiker i stockholm, gillar att de har lite annorlunda produkter (bl a danskt rågbröd f danmark) än alla andra kejdor som ibland har lite likriktat sortiment. alltid plus för variation.  

en liten bild på fina husbilen som jag sov en natt i. med en knapptryckning åkte en dubbelsäng ned över bordet.

fint väder även idag (till fredag, verkar det som) så imorse efter frukost gick vi (dagens motion-) promme över årstabron. kanske läge att ta med bok och gå ut på berget här utanför snart. 

Inga kommentarer: