onsdag, maj 23

att inte behöva säga saker för att fylla ut en obekväm tystnad.

(en av definitionerna av att ha en nära relation.)

lunchar ute med maria och den så charmiga snart 1-åriga dottern idag. kommer på mig själv med att tänka att den åldern nog är min favorit på barn :-) (vet att en del föräldrar, kanske de flesta, brukar säga att alla åldrar har sin tjusning, men har läst om några som iaf sagt att de inte gillat småbarnsåren särskilt.) iaf, hon roar sig länge med att stå och hoppa på stolen bredvid min och jag håller henne om magen ifall hon ska ramla. efter ett tag upptäcker hon min hand där och en annan gång armbanden runt min handled. intensiteten med vilken hon undersöker en sak och sen lämnar för nästa är nåt jag bara observerar. berörs av. minns som ett ögonblick fast det i verkligheten var längre.  

har epilerat benen ikväll så imorgon kan jag ha kjol :-)

Inga kommentarer: