söndag, maj 13

rafael och carla :-)

mysigt med massa bebisgos med rafael igår, som hade vuxit så det märktes på bara dessa två veckor, går verkligen så fort. vädret lockade inte till nån utevistelse precis men vi gick iaf en liten runda och jag fick köra vagnen :-) petra introducerade carla bruni för mig igår, hon har nämligen gjort en låt som heter rafaël (efter sin första man, nu är hon ju gift med nicolas sarkozy (frankrikes avgående president)), den gillade jag inte så mkt men denna är rätt bra. gillar franskan och hennes namn och vackra ansikte, inte förvånad att hon varit fotomodell om man säger så :-) rubriken syftar på att jag tycker de två namnen passar bra ihop oxå, så får marcus&petra en tjej nästa gång vet de vad jag tycker om namnvalet då ;-) den familj petra jobbade som barnflicka i när hon bodde i milano har en dotter med det namnet. och sönerna hette gioseppo och ricardo.

hade testat en ny kladdkaka som jag tog med och den var god, men lite i kladdigaste laget även för mig som sällan tycker det. innehöll 100 g mörk choklad, annars var det väl inte nåt speciellt vad jag kunde se i receptet men den skulle stå i kylen minst ett par timmar efter gräddning, och det förstod jag när jag tog ut den ur ugnen för då var den ganska lös :-)

mamma&pappa hade rensat mer på vinden och hade med sig lite kartonger med lite av mina gamla grejer så nu har jag lagt upp nyckelringssamlingen på tradera (tvivlar dock på nån köpare) och ska gå iväg till hornstulls bibliotek och lägga lite gamla kunga-, kitty- och tvillingböcker i deras recyclinglåda. kollade de på tradera också men de verkade svårsålda precis som nyckelringarna men de la jag upp iaf. 


tilläggsuppdatering 15:23: tillbaka från skön promenad till hornstull och liljeholmsgallerian, tog bara shorts och t-shirt eftersom jag tänkte powerwalk och det var precis lagom varmt, trots att termometern bara visade 12 grader värmde solen så att det kändes varmare. hittade båten av nam le (fast på engelska) i recyclinglådan. gillar ju inte noveller egentligen men hoppas jag ska bli lika positivt påverkad som hon i länken. magnus utvik lovorade nämligen denna bok på bokpratet jag och maria var på i vintras, annars hade jag inte känt igen den.   

Inga kommentarer: