onsdag, maj 2

stark&skör samtidigt.

minns att jag skrev just de orden, kanske i tonåren, kanske senare. att det inte ligger nån motsättning i att vara stark och skör samtidigt. och så läser jag precis dem nu, i strömmen av allt som pratas om hsp (highly sensitive person).

premiär för lunch ute på jobbalkongen idag. och innan jag cyklade hem tog jag ett högt kliv upp på en mur för att studera och dofta på (inte jättegod) magnolian (30 meter från cykelstället) jag upptäckte först idag.

jag gillar allra hemskaste syster, speciellt gillar jag cornelia (så pass att det namnet stigit på min "fina namn"-lista :-)) i boken. henne får man lära känna bäst, och jag gillar hur hon är, vad hon gör, gillar och hur hon är osäker ibland (skör). tycker hon påminner en del om timotej i hallonbäcken och vildängel, hon bodde också i london. en grej som är mindre bra i boken, men det är kanske bara jag, är att jag upplever att jag måste läsa om för att förstå/ta in vissa grejer. att det berättas/sägs för lite och resten (kanske lite för mkt) måste tänkas/fantiseras.

Inga kommentarer: