onsdag, maj 9

fortfarande vantar på.

för värmen dröjer verkligen. ser inte ut att komma närmaste veckan heller.

del av buketten jag fick av maria (som hon plockat i deras trädgård) när hon var här i helgen. kände först inte igen gullvivorna (de små gula) för jag tror aldrig jag sett dem utslagna. alltid lär man sig nåt :-) visste inte att de doftade så likt påsklilja heller. 

vi bokade sommarsemestern förra veckan, vilket känns kul, för mig ligger så mkt i att längta, planera och göra research inför. blir flyg till bergamo (utanför milano), hyrbil därifrån för färd mot lecco vid comosjön där vi bor på detta hotell i sex nätter och sen detta i brescia åtta nätter. ca 10 mil mellan lecco och brescia, som ligger mellan iseo- och gardasjön. den sistnämnda har jag ju varit vid flera gånger men iseosjön står på möjliga-saker-att-se-listan, liksom några orter runt comosjön, lugano, maggioresjön samt även bara åka ut nånstans utan mål, läste det tipset i en resebok, för att se nåt genuint italienskt. men nu när vi är borta nästan två veckor hinner vi med bara slapp också, nog mest i brescia, därför var jag extra nöjd när jag hittade ett hotell med pool där. planen är alltså att träffa mamma&pappa och niklas, som åker ned med husbilen före oss, i lecco, och göra en del saker med dem däromkring. 

Inga kommentarer: