söndag, september 8

barn- och utehelg :-)

verkligen rätt helg att vara ute så mkt som jag varit denna, fantastiskt sensommarväder! igår cyklade jag genom ett sjudande aktivt sthlm-tillfredsställelsen i att det finns massa människor som rör sig runt omkring mig-till lidingö och hälsade på marcus&petra och rafael. hängde ute på altanen, gräset och lite på stranden, läste böcker med honom och favoritgosehunden i knät och snusade honom i håret, lekte med vatten, matade honom m blåbär. känslan av att ha honom på min arm och höft, hans lena brunbrända ben. han är så fin, den pojken.

idag testade vi på att vara föräldrar :-) passade maria&pers båda döttrar på 4,5 och 2 år. första gången vi var själva med båda och dessutom gjorde en utflykt; vi åkte tvärbana till gullmarsplan och gick sen till blecktornsparken där det finns lite djur och en stor lekplats, köpte med oss mat på mcdonalds som vi sen åt ute på en bänk och mur, lite mera lek och sen tillbaka över skansbron till tvärbanan från mårtensdal i hammarby sjöstad och hem, då hade minstingen somnat i vagnen. stannade till lite i gröndals centrum för glass, och ännu mera lek, och köpte med fika som vi åt här ute på berget i den oerhört sköna värmen tillsammans med maria&per när de kom för att hämta. reflekterade över att jag trivs i ansvarsrollen i såna här situationer; att se flickorna och deras behov och önskningar, t ex att stora tjejen själv skulle få beställa mat och att jag lyfte upp yngsta från vagnen så hon såg över disken. oxå så värmande att se glädjen och förtjusningen över småsaker, spec hos 2-åringen. 

sammanfattat en bra helg-i nuet.  

Inga kommentarer: