tisdag, september 17

i wonder if i ever cross your mind?

blir ingen mer cykling till jobbet nu, för regnigt och kallt att cykla så långt-blir bökigt klädmässigt. känns nästan lite lyxigt att åka kommunalt igen :-) särskilt eftersom det går snabbare också. igår efter jobbet åkte jag ett par stationer åt "fel" håll och handlade på t-jarlen (såg i tidningen på morgonen att de hade rea på viltbullar f polarica :-)) och gick på biblioteket vid östermalmstorg. lånade det som inte växer är döende av jesper weithz och efter att ha läst en bit kan jag konstatera att han är bra på att formulera sig. det är för övrigt en egenskap jag kan bli avundsjuk på. nåt som bara finns där, tänker jag mig. ej erövring/inlärningsbart. 
ett ex:
han har för vana att någon minut före utsatt ut ramla in, se ut som att det är en slump att han råkar vara just där, just då. hans person är designad för att hans ambitiösa sida inte ska vara iögonfallande.

och två funderingar från samma bok: 
i likhet med de flesta män han känner är det obegripligt varför kvinnan han älskar valde honom.
är det vanligare att män tänker så jmf med kvinnor?

det är en styrka att bero på andra.
mkt intressant frågeställning jag funderat mkt på. om man är starkast helt självständig eller om det som sagt är en fördel att bero på andra? tänker kanske mer att livet kan bli finare och få ytterligare dimensioner genom att bero på andra. men en styrka? och att det samtidigt alltid innebär en risk. som de flesta tycker är värd att tas, tror jag.  

Inga kommentarer: