söndag, september 29

prat-, skratt- och shoppingresa :-)

bild-som i dimman nästan ser ut som en målning- från göta älvbron jag gick över i jättevacker soluppgång imorse på en promenad innan frukost innan de andra piggnat till.

vilken bra tjejhelg vi haft! vad skönt det är att vistas med människor som jag känner harmoni med. kom på att ett väldigt gott betyg är att jag inte kände en enda gång att jag ville gå undan/vara för mig själv. rummen på clarion hotel post där vi bodde var väldigt fina med stora fönster från golv till tak och frukostbuffén - såna ligger ju högt på min lista :-) - var mkt bra och välfylld med.

precis som förra året kändes bokmässan väldigt linig; en del kända intressanta författaransikten i montrarna och separat matavdelning med kändisar och halvkändisar (nästan som en liten matmässa). spec intressant var att höra mons kallentoft berätta om sitt matintresse. 

vi hade inte tänkt på att vi bodde så centralt att det skulle vara fullbokat på restaurangerna i närheten men det hände både på fredag-och lördagkvällen. på fredagen då var vi rätt trötta efter mässan orkade vi inte leta efter att ha fått reda på att hotellets restaurang var fullsatt så då åt vi på grannhotellet sas radisson ist och där blev jag positivt överraskad-tog två förrätter, bl a kall tunnskivad hjortstek m päron, gorgonzola och valnötter.

resan gick väldigt smidigt och extra kul var det att få flyga in över stockholm på hemvägen i eftermiddags-har jag aldrig gjort förut (men har iofs bara flugit till bromma två ggr tidigare). den enda incidenten som inträffade var att min väska inte kom fram på fredagen. en tjej från malmö aviation på flygplatsen sa att jag fick köpa det jag behövde och skulle spara alla kvitton (så vi får se hur det blir med ersättningen och om väskan, som nu är efterlyst internationellt, kommer tillbaka). på fredagen hann vi inte köpa nåt och när väskan fortfarande inte kommit på lördagen gick vi till köpcentret nordstan som låg väldigt nära och tillbringade nästan hela dagen där. kan inte minnas sist jag shoppade så länge :-) (och de andra hittade också grejer) och så mkt för att vara mig: hittade 2 par byxor, 4 toppar, en kofta, 3 par trosor, ett par strumpbyxor, mascara, deo, borste, ansiktstvätt, lypsyl, handkräm, nässpray, strepsils, paracetamol (oturligt nog blev jag förkyld precis innan vi åkte så jag åt en del paracetamol) och ny fin kabinväska (en lila densley, typ den här). 

Inga kommentarer: