söndag, september 1

memento vivere (kom ihåg att leva).

kort från förra helgen. inte riktigt lika soligt (eller varmt) denna, då jag bl a gjort följande:

- ätit jordgubbar f england för första gången
- kollat på johan falk-barninfiltratören (lika bra som alltid) i Js famn, och innan dess sov jag middag på honom i över en timme medan han kollade på nåt annat. finheten i att vara nära en annan människa så.
- prommis t aspudden med paus under ett porttak pga störtskur
- börjat lyssna på svikaren av katarina wennstam. slukade ju hennes tre första böcker men skippade först denna i nya trilogin för att den handlade om fotboll. men nu när jag läste och blev intresserad av nr2, stenhjärtat, i denna trilogi och petra sa att svikaren var lika bra fast det handlade en del om fotboll beslöt jag mig ändå för den, och än så länge håller den. hon är verkligen en bra människo- och relationsskildrare. primärt det före själva deckarintrigen, som jag så ofta föredrar.

Inga kommentarer: