torsdag, december 12

i will wait (for you)/din önskan är min.


läste om mumford&sons på cecilia blankens blogg för ett tag sen och jag gillar dem mer och mer. the cave är också väldigt bra. observera den coola arenan de spelar i/på: red rocks amphitheatre.

ett nytt ord jag läste på samma blogg och verkligen kände igen mig i: förirritera. jag kan ofta gå och tänka på saker som troligen kommer ske och irritera mig i förväg. säkert vanligt men har inte formulerat ordet tidigare.

3 log-för-mig-själv:   
på ica kvantum i liljeholmen har de ställt en fåtölj och en liten byrå på en matta i tidningshörnan och på en skylt står: varsågod och provläs. kul initiativ!

en grej jag såg på familjeliv: jag har mens och ska skola in mitt barn på "ur och skur"- förskola :-)

en kollegas mejl igår efter att vi haft gemensam städning; han hade städat köket och skrev att man skulle hämta plastlådor och kvarglömd mat i kylen samt avslutade med: på måndag börjar vi samla nya plastlådor och matrester :-)

Inga kommentarer: