lördag, december 7

två av tre.

första snö-och halkdagen idag. mest halka. kom en del snö igår men knappt så det kan kallas första riktiga snön.  

var på julmiddag med jobbet på beirut café igår. den där välbekanta känslan av att inte riktigt duga eller passa in dök upp igen. och precis när vi skulle gå därifrån kom prins carl philip och sofia dit. de verkade vara i sällskap med två andra men jag såg inga säpo-vakter. precis som många andra kändisar såg de rätt anonyma/vardagliga ut och jag hade lätt kunnat missa dem men nån klocka ringde ändå och jag tänkte att den där killen liknar carl philip och började söka efter sofia som isf kunde bekräfta teorin. två av tre kungabarn spottade: nu har jag bara victoria och daniel kvar att se :-) såg ju madeleine och jonas på strandvägen för sju år sen.

imorgon ska vi på julfika på niklas gruppboende och tänkte testa att ta tvärbanan hela vägen från gröndal till solna centrum och sen buss sista biten. absolut inte snabbaste vägen att ta sig dit men som alltid kul att testa nya kollektivtrafikvägar :-)

lysröret ovan diskbänken gick sönder idag. typiskt att det ska ske just nu så nära flytten, när det har fungerat så länge vi har bott här, i över sex år. jag har det tänt nästan jämnt, ger det absolut bästa ljuset (tillsammans med fläktlampan) när man ska laga mat. taklampan i köket använder jag aldrig.  

att prata om livet. de stora frågorna. önskningarna. förhoppningarna. prioriteringarna. rädslorna. 
=att känna närhet. och samtidigt inte, stundtals. kanske kommer det alltid vara så. men jag vill ändå lite längre på den vägen. känslan av ett vi men ibland blir konflikten i att vi också har varsin annan familj extra tydlig.

Inga kommentarer: