lördag, december 28

mer ledigt.

jobbade igår (var inte så många där) och kommer göra det de vanliga dagarna nästa vecka också, alltså ledig över nyårsdagarna, vilket känns helt okej. som bekant gillar jag ju extra mkt de här bara hänga-hemma-dagarna, bara sitta framför datorn i morgonrock utan nån tid att passa. men nu känner jag mig klar med det för stunden och tänkte ta en liten springtur och senare städa lite.

imorse kollade vi klart på den fördömde som gått på svt nu i dagarna. J har köpt en liten surfplatta så vi kollade på den i sängen. gillar ju dessa böcker av hjorth&rosenfeldt men har missat att de första delarna gick på tv redan för tre år sen. enligt vad jag läste har de också mixat ihop de två första böckerna det fördolda och lärjungen till tv-serien som alltså heter den fördömde. de måste också ha vänt på ordningen för i de två avsnitt vi sett nu var edvard hinde från lärjungen inte med. lite bakvänt men ändå kul att se filmatiseringen.

vi har varit i vemdalen över julen med Js familj, i samma stora lägenhet vi hyrde julen 2007 och april 2011. åkte i söndags och kom hem i förrgår, så det blev tre hela dagar där uppe i lite vittjockt landskap med några få minusgrader-mina nya sköna stövlar fick invigas och de var precis lagom.



två såna här julstjärnor samt denna lilla gran är på väg hem till mig. har funderat ett tag på att köpa nya julstjärnor och slog även till på den lilla granen som jag tycker verkar fin. lite synd att den var batteridriven men det får jag ta.

Inga kommentarer: