onsdag, december 11

inköp.

åkte in till stan efter jobbet för att kolla på ett par skor på hm som J tagit hem från personalshopen i strl 39 (för små för mig), men hittade de inte. blev att jag efter en del velande ändå köpte nedanstående stövlar f deichmann. gällande både jacka och skor för vintern har jag ibland känt att jag behöver nåt varmare men det är en avvägning på så sätt att jag vill kunna använda det jag köper mer än enstaka gånger (då det är superkallt). helst vill jag också kunna ha samma skor inomhus på jobbet så jag slipper byta om till tofflor.  således är dessa stövlar inte jättevarma, fodret går bara en bit ned (fast jag tror ändå dessa kommer vara för varma inomhus) och jag gillar den låga klacken plus att de är lätta. velandet hade också att göra med att de inte satt superskönt, vilket iofs är rätt ovanligt för mig när det gäller skor. köpte till ett par sulor med upphöjning för hålfoten och testade även med de sulor jag har som är anpassade för mina fötter men som jag aldrig använder eftersom jag anser att de inte får plats i några skor, men i dessa kanske de funkar.


handlade dessutom en del grejer på ica (bl a blodapelsiner-yes!), så sista vägen hem var jag väldigt trött av allt bärande. J är på julfest med jobbet ikväll så jag har precis ätit rester från igår, pannkakor med sylt och grädde, framför datorn.

och igår beställde jag också två nya parfymer, utan att eg ha doftat på nån av dem. den ena på rekommendation från vimmelmamman; dkny woman som ska lukta som våt asfalt (!) men den andra är samma doft som den braiga lyx-biotherm-deo jag köpte i gbg. och som om inte det vore nog sitter jag nu och funderar på ett eller två par ballerinaskor som jag hittade på deichmanns hemsida.

Inga kommentarer: