söndag, januari 28

söndagsplaner

Gick och la mig klockan nio igår kväll, vilket inte hänt på väldigt väldigt länge. Och då hade jag ändå sovit knappt en timme mellan fem och sex (på eftermiddagen). Jag visste väl att jag hade samlat på mig en hel del sömnbrist, men man kan ändå inte ta igen så mycket. Sov iaf till åtta vilket blir elva timmar, och då känner jag mig ändå inte ens särskilt utvilad. Ja, det är konstigt det där. Eller inte alls, bara väldigt logiskt snarare :-)

Vackert ljus ute när jag vaknade för mer en timme sedan, tänkte att det kanske inte skulle bli mulet ändå som prognosen förespråkat, men nu har det där skimrande ljuset försvunnit. Ska på en promenad med G idag men det går såklart bra ändå! Bäst att aldrig låta vädret styra en.

Planer på middag hos mamma och pappa också. Bror M kommer, länge sedan jag träffade honom. Känns lite som att jag försummat dem den senaste tiden, inte så att jag har dåligt samvete precis, men för min egen skull. Men det kan också vara en del i en naturlig process.

3 kommentarer:

Maria sa...

Borde också ta igen sömn. Sov ett par timmar på eftermiddagen igår, men gick upp halv sju både igår och idag. Sitter på jobbet nu. Förhoppningsvis klar om någon timme. Känns som om veckan börjar på minus. Ska försöka ta det lugnt resten av dagen, bör man bortse från måsten för att prioritera sig själv?

Anonym sa...

Tjena Lina!
Din blogg-stalker från Lund här;)
Låter som att du har haft en ungefär lika underbar helg som jag! Även jag var ute och njöt av solen igår samt sov 10-11 timmar i natt, känner mig som en ny människa! (konstigt nog) Annars brukar jag känna mig lite vimmelkantig efter för mycket sömn. Vad gäller dagen skall jag äntligen komma igång med träningen (igen), fast till skillnad från dig utmanar jag inte elementen (även i Lund är det skitväder idag...) utan jag sticker iväg till Friskis och kör ett gympapass :)).
Du får ha det grymt bra och jag håller tummarna för att solen skall skina de timmarna ni är ute och går ;)

Richard

Lina sa...

Maria: Ja, ibland måste man bortse från måsten och se till vad man själv vill. Det, som mkt annat, är svårt, och kräver övning.

Richard: hehe Du skriver så...hmm...ärligt, kanske. Första gången ngn sagt att jag får ha det "grymt bra". Det var faktiskt inget "skitväder" när vi väl promenerade. Vackert ljust.