fredag, april 20

en lista jag snott från ett antal andra bloggare

9 favoriter
mat: kan inte säga en favoriträtt, det kunde man när man var barn, men det blir barnsligt nog något med köttfärs
band: coldplay, tror jag, de rör vid något speciellt i mig
serie: nip/tuck
bok: svårt att säga en, men...nej, än så länge ingen som berört mig som jag önskat, jag har höga krav
sport: gå och cykling ibland om vi snackar eget utövande, snackar vi åskådning får jag säga friidrott
årstid: vår, tror jag, sommar är ofta för varmt och vinter ofta för kallt, höst mä
veckodag: torsdag, tror jag
tid på dygnet: har nog ingen favorittid, varierar rätt grovt
8 första
bästisen: S (men den vänskapen varade bara mellanstadiet ut)
husdjuret: Felix, en guldhamster
piercingen: hål i öronen, tror jag var 11 eller 12
kärleken: hmm, får nog säga D fast det aldrig blev något
musiken: hade sovmusik när jag var ganska liten, bl a Celine Dion, kanske därför jag kom att gilla henne senare också
bilen: första jag körde själv var pappas dåvarande svarta V70, min favvo som sedan byttes ut
kyssen: någon som inte betydde något, minns inte ens vad han hette
7 nuvarande
humör: inte min favoritfråga...vad är alternativen? bra/dåligt? igår skulle jag nog sagt dåligt men just nu normalt, kanske...äh, jag tycker inte om den här typen av frågor, att definiera/gradera på en skala hur man mår, iaf inte att förklara det för folk
kläder: svarta nike-träningsbyxor (som jag borde slängt för länge sedan men tycker alldeles för mycket om för det), ljusrosa top och turkos- och blårandig peak-munkjacka
nagelfärg: genomskinlig (är det en färg?)
tid: 15:47
omgivning: omgivning och omgivning; jag är hemma
irritationsmoment: folk som går i bredd eller mitt i vägen i något som närmast kan liknas vid snigeltakt
tankar: just nu lite planerande inför morgondagen, typ, plus massa andra tankar...jag tänker alltid en massa
6 har-du-någonsin
brutit mot lagen: kört för fort någon gång och säkert något annat också, men inget allvarligt
blivit arresterad: nope
varit med på teve: ja, minns inte om det var aktuellt eller rapport men det var iaf om att jag testat ett nytt insulin, typ ungefär tretton år sedan
kysst en främling: jepp
busringt till någon: självklart, roades mycket av det en tid under min uppväxt
5 senaste
drycken: isvatten
bilturen: i lördags hem från landet på Färingsö med mamma och pappa
kyssen: i onsdags
gången du grät: imorse faktiskt, pga synergieffekt av två mejl (ett från mamma och ett från pappa, skickade med fyra minuters mellanrum oberoende av varandra) och av att jag lyssnade på Amy Diamonds It Can Only Get Better (kände redan igår att jag var väldigt emotionell, annars är det längre och längre mellan de faserna)
teve-programmet: nyhetsmorgon på tv4 eller svt:s motsvarighet (känner mig rätt färdig med båda två, och kollar sällan nuförtiden)
4 vem
pratade du med senast: en gammal man som ville ha hjälp med sin rullator uppför en rulltrappa i Västermalmsgallerian
gick du på bio med sist: H och L
ringde du senast: pappa
ska du träffa imorgon: A på hennes inflyttningsfest
3 saker
du kan höra just nu: en klocka som tickar, datorns fläkt och Anna Ternheim som sjunger No Subtle Men
du inte kan leva utan: insulin
du gör när du är uttråkad: om man verkligen är uttråkad gör man väl ingenting?! annars: ringer mamma eller går ut och går
2 människor
som du hatar: det är ett starkt ord som jag verkligen missbrukat och någorlunda lärt mig att inte, så jag är benägen att svara ingen eller ganska många vid vissa tillfällen, men det är inte särskilt konstruktivt att hata, även om det kan vara skönt ibland
du känt längst: mamma och pappa
1 person
du älskar: mamma

1 kommentar:

Maria sa...

Är svag för listor. Sådant är kul och säger väldigt mycket om personen i fråga, saker som kan vara svårgreppbara annars.