tisdag, april 3

vått grus mot asfalt

Sen kvällspromenad i mild och mjuk kväll, säkert tack vare regnet. Doft av vått grus mot asfalt. Finns ett stråk av värme i den doften. Har alltid gillat ordet asfalt. Stavas inte som det borde. Två s är rimligare, men det finns säkert någon bra lingvistisk förklaring.

Och söndagen var också varm, fast inte lika på kvällen som idag. Var på Etnografiska med G med anledning av en så kallad stor fotoutställning utomhus om klimatförändringar och effekter på människor och miljö. Ett skämt skulle jag kalla den beskrivningen. Visst, stor är ju ett relativt begrepp, men man förväntar sig lätt mer när det står att han som tagit bilderna, Mark Edwards, rest till 150 länder under 37 år innan resultatet blev den här världsturnéutställningen.

Iaf vandrade vi därifrån över Gärdet och jag förvånades som alltid över alla dessa lappar med försvunna katter. Ringer folk och säger att de sett någon eller vad? Gick sedan förbi Carlssons skola på Kommendörsgatan av en slump, så nu vet jag var den ligger också. Mycket viktigt att veta :-) Säkert Stockholms enda skola med konstgräsplan! Kändisspottade vidare en viss Leif Silbersky med förmodad fru i Humlegården.

För övrigt kan jag meddela att apelsinsäsongen nog går mot sitt slut nu. Åt precis en. Det här inlägget blev ovanligt babbligt, vilket får bortförklaras med att jag är ovanligt trött, hemskt trött faktiskt, har inte varit så här trött på länge, men det är skönt också. Om man får sova och det är precis vad jag ska nu.

Inga kommentarer: