onsdag, april 18

sallad för 60 kronor. ett huvud.

Vy från kvällspromenad utan vantar vilket inte var/är att rekommendera. Annars är jag ruggigt trött just nu så jag orkar inte skriva så mycket men gårdagens ockerpris jag bara känner att jag måste dela med mig av var ett normalstort isbergssalladshuvud jag och G handlade i en viss Vi-butik för 60 kronor! Nästan komiskt. Eller inte. Jag insåg att jag inte hade så bra koll på vad som är normalt kilopris för isbergssallad, var tvungen att kolla upp det idag på Ica och Coop och där kostade den iaf inte 70 kronor kilot. Snarare det halva. Men, men, den var fullt ätbar även om svanen i Brunnsviken ratade den senare på kvällen. Men det säger nog inte så mycket :-)

2 kommentarer:

Maria sa...

?? Ett avslut som kräver sin förklaring...

Lina sa...

?? hehe Menade bara att svanars favoritföda nog inte är sallad. Men bröd åt den.