torsdag, april 12

livets dryck

Det här blir mitt hundrade inlägg på den här bloggen (nej, jag har inte haft och har inte någon annan blogg). Det gick fort och jag tänkte mig nog inte att jag skulle hålla på så länge, med tanke på min tendens att tröttna på saker. Men än så länge är det kul...hmm, det är verkligen inte ett ord jag använder ofta om något jag gör, men nu skrev jag ju det så då får det stå så.

De senaste veckorna har jag av och till haft ett sådant sug efter coca cola igen. Helst med is, såklart :-) Det är verkligen något speciellt med den drycken, jag vet inte vilken ingrediens det är, men jag kan bli som en helt ny människa av det. Ingen annan läsk eller dryck whatsoever slår det. Så har det alltid varit och jag tvivlar på att det kommer ändras. Jag kan helt enkelt inte tröttna på coca cola, precis som man inte kan tröttna på vatten. Och jag gillar vatten också, om det är riktigt kallt, men ibland räcker liksom inte det. Coca cola kommer alltid vara livets dryck :-) Och nej, jag är inte alls ett offer för all den reklam för coca cola jag matats med så länge jag kan minnas. Jag hävdar bestämt att min åsikt skulle vara exakt densamma även om coca cola rasade på världens-mest-kända-varumärken-listan.


(Eftersom jag egentligen tycker att den teckenstorlek jag kört med hittills varit en aning för stor testar jag med en mindre nu. Spontant känns den lite för liten, men jag tror det är en vanesak.)

5 kommentarer:

Maria sa...

Jag tycker den känns lite liten, speciellt på svart bakgrund inbillar jag mig.

Håller med om att vatten ska vara kallt, har alltid med en frysklamp till jobbet som ligger intill min vattenflaska. Kranvattnet på jobbet är nämligen alldeles för varmt.

Lina sa...

Jag kan i princip inte dricka kranvatten, det lägsta temperaturkravet jag har är kylskåpskallt, och helst har jag is i också. Det bästa är vattenflaskor i frysen, perfekta att ta med, kom jag på för ett par år sedan. Big issues, jag vet :-)

Maria sa...

Det var smart, det ska jag nog testa. Då tinar det lagom under dagen då?

Lina sa...

Mm, beroende på hur snabbt du vill det ska tina kan du ju variera vattenmängden i flaskan och mängden vatten du fyller på efter att ha tagit fram den ur frysen.

Lina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.