söndag, maj 31

är väl lika bra att inte kommentera värmen :-)

fin promenad med M och hennes dotter L, fyra månader, i bugaboo:n längs tullingesjön igår. som den barnvagnsfantast jag är är det väl en aning sent men jag har tänkt ta upp det förut: nackdelen med svängbara framhjul är att vagnen liksom sneddrar om man bara putar den lätt framåt pga att hjulen vrider sig så lätt. samtidigt är det ju just fördelen med den typen av hjul, att det går lätt att svänga utan att behöva lyfta framdelen av vagnen som ju annars blir fallet. svårt fall :-)

nu sitter jag på balkongen precis hemkommen från picnic i det gröna mellan lötsjön och råstasjön med K och A. lyxigt värre då K förberett och fixat allt med god pastasallad, bröd, ost och fruktsallad. en cykelrunda blev det också imorse. sist jag sprang fick jag konstigt nog jätteont i nedre delen av ryggen. så istället blev det alltså invigning av den gula crescent trekking-b
iken med 21 växlar för säsongen. J hjälpte mig att pumpa och tyckte att kuggkransarna såg väldigt dåliga ut och pappa har haft samma problem med sin cykel som är nästan likadan så jag får be honom ta en titt på dem. fick ett infall att cykla förbi bror M och P när jag närmade mig fridhemsplan och när jag såg att deras balkongdörr var öppen ringde jag så det blev ett trevligt om än kort spontanbesök.

jag är kanske konstig men det enda positiva med löpning är att det känns i kroppen dagen efter (kanske därför jag springer så sällan?!) men med cyklingen känns det bra under tiden: fartvinden som smeker armarna och lyfter tröjan och känslan när vadmusklerna tar i.


tillägg 20:56
åt några gummibjörnar och kunde inte låta bli att döpa det oxå: gummibärchen in action! :-)

Inga kommentarer: