fredag, maj 22

tillbaka till trebuchet.

(jag gillar trebuchet-typsnittet för det är mindre, minns inte varför jag bytte ifrån det, men nu blir det tillbaka till.)

blev en springtur idag iaf efter tvättstugan. kändes helt okej så det blir kanske fler gånger. trist bara att folk som har sina hundar lösa inte förstår att andra kan vara rädda. det går liksom inte att se om en hund är snäll.

väntar en avi för att hämta ut blodsockerstickor hos ett schenker-paketombud som vanligt. varje gång jag skickar in en sån beställning får jag en avi till ett utlämningsställe som ligger rätt långt bort och sen måste jag varje gång ringa och be dem omdirigera paketet för att kunna hämta ut det på mitt närmaste ställe. enligt schenkers kundservice kan de inte göra en permanent ändring. ringde dem förra veckan då omdirigeringen dröjt längre än vanligt och då sa hon att den skulle komma denna vecka men det har den alltså inte gjort, den nya avin, alltså. ringde dem därför idag igen och då kunde hon inte längre hitta paketet i sitt system. du kan ju ringa till ditt utlämningsställe och be dem leta om paketet finns där. det tycker inte jag är mitt jobb! till saken hör ju att de sagt åt mig att slänga den gamla avin där paket-id-nummer stod så nu finns endast mitt namn att gå efter. hoppas avin kommer på måndag, annars blir det till att skicka in en ny beställningstalong, men då har jag förlorat 15 burkar blodsockerstickor och jag får betala för att diabetessjuksköterskan ska skicka mig nya talonger.

Inga kommentarer: