måndag, maj 4

ettusenfemtio kr...

...kostade mitt tandläkarbesök idag. undersökning samt borttagning av tandsten. det finns ingen annan tandläkare/läkare/sjukrelaterad mottagning som jag känner mig så välkommen hos som hos denna. en kul detalj i sammahanget är att både min mormor, mamma och ena brorsa också går hos samma tandläkare. det började med att morfar och mormor gick hos det tandläkarpar som hade praktiken tidigare, så började mamma där också. sen började erik jobba där och tog över när det äldre paret slutade.

vardagslyx som jag värdesätter och prioriterar väldigt mycket: 33 cl coca cola light/zero-burkar som står i kylen och väntar på en när man som mest vill ha :-)

nu blir det middag: ny potatissallad med dill&gräslök-smak, rostbiff samt gravad lax med limesmak.

Inga kommentarer: