fredag, maj 1

valborg och första maj.

valborg hos farmor var bra. lite knytis som förra året; mamma hade på min begäran gjort en jättegod ananaskaka som jag inte ätit på flera år. jag hade med en lite ovanlig sallad på ruccola, champinjoner, majs, kronärtkockshjärtan, gravad lax och röd pesto. gott bröd, laxrullar, prinskorv och kalkon stod farmor för. utdelningen på chokladlotteriet blev ovanligt liten; ingen toblerone utan bl a en after eight.

var inte hemma förrän halv tolv inatt och jag sov (efter att ha somnat om) faktiskt ändå till åtta idag. vi har tagit en prommis i det sköna vädret ändå bort till sickla udde. kollade som vanligt in hus och människor (bästa nöjet) :-) efter matthetskoma blev det tväris hem och räknaren visar nu 15035 stycken steg. sitter nu i sängen och tar igen mig med öppen balkongdörr och loka päron, jordnötter och godis.

plan imorgon: först ska vi träffa P&M och deras M som nu väl är runt sex månader, sen ska jag hem till K.

Inga kommentarer: