måndag, maj 25

hur minskar man sitt bekräftelsebehov?

har legat och funderat inatt. över sommaren. över relationer med olika människor. över kritik. ge och ta och få. olika sätt att tänka och se på saker och ting. som vanligt har jag svårt att släppa och sluta älta saker som rör sig i mitt huvud men jag brukar inte ha problem med att sova och det stör mig mer.

än så länge är det bara bestämt att vi ska till båstad över midsommar och veckan efter det. när det gäller planering är J och jag varandras motpoler. jag tycker det är jättejobbigt att inte veta vad som ska hända, hur, när och var när det gäller att träffa folk och åka nånstans. precis som han tycker jag är extrem åt ena hållet anser jag om honom och det leder till konflikter. självklart gäller ge&ta-regeln men alla har en gräns, där kompromisslandet slutar, och har jag tydligt förklarat var min går och den dessutom faktiskt inte är så extrem, tycker inte jag att det är för mycket begärt.

Inga kommentarer: