fredag, september 11

9/11.

jag minns den här dagen för åtta år sen. år 2001. jag hade ganska nyligen fyllt 20 och precis börjat på biomedicinprogrammet och satt i en datasal på ki-biblioteket och hade nån introduktionsutbildning. nån sa plösligt att world trade center brann och jag trodde det rörde sig om stockholm men sen dröjde det inte länge förrän bilderna kablades ut...fast det dröjde längre innan man insåg vidden av det hela. hur många. respektive människoöde. när jag besökte ground zero för ett och halvt år sen blev jag förvånad över hur litet det var, att två stora hus och plan plus den förödelse de orsakade liksom inte tog upp större yta. människan gör sig alltid föreställningar, det ingår liksom i begreppet försöka förstå. vare sig man vill eller inte, skapar sig hjärnan en bild.

hittade en pås
e klubbor från malaco som jag inte kunde låta bli att köpa igår. har inte sett fruxo, zoo och pimpim som klubbor förut. smakade helt okej och likt originalgodiset.

med anledning av att mellanbror (M) fyller 25 på söndag ska vi till honom&P på fika. har också köpt två par enfärgade strumpor i blått och grönturkost som han efter förfrågan önskade sig och dessa är nu nedpackade i en sån där presentförpackning tillsammans med
saker som att bra att inta efter träning plus två av de ovanstående klubborna. som en kul grej :-) känner mig nöjd.

är jättetrött men ska ta en prommis för att se om det kan pigga upp. inte ens tre kakor av sorten näst längst till vänster piggade upp särskilt mycket. dock hade jag inte sett att det fanns en med smält choklad undertill - måste prövas. gillar dock inte de a
ndra två nåt särskilt - för lite socker i dem, tycker jag. (bild från göteborgskex)

Inga kommentarer: