söndag, september 20

toppenväder.

hade en skön dag på landet igår. mormor och hennes kusin kom också dit ett tag och de var glada att se oss. satt och njöt i solen i bikiniöverdel - så varmt var det faktiskt ett par timmar mitt på dagen. vi gick en runda och letade svamp men hittade bara nån okänd och lite blåbär. lagade lax med fänkål i ugn till en tidig middag och åkte sen hem. började kolla på mammut av lukas moodysson som är en sån där typiskt film jag vet redan innan att jag kommer gilla och efter att ha sett halva kan jag säga att det stämmer.

vi gick en runda och köpte kantareller imorse, ska göra nån variant på de där köttfärsbiffarna med kantarell-parmesan-creme fraiche-röra tina nordström gjorde i det första programmet av tina cookalong.

ska börja förbereda lite då jag tänkte köra morot, lök och squash i matberedare och sen in i ugnen som en slags sallad till. sen blir det en fika med E&K nere i vinterviken.

Inga kommentarer: