torsdag, september 3

walk with me.


både låt och foto tilltalar mig.

väntar på att J ska komma så att vi kan äta. har gjort kycklingwok med lök, minimajs och vattenkastanjer. gjorde först kycklingen i ugnen, kryddade sen med chili, salt&peppar och citrongräs och kokos (två av kryddorna i pulverform jag fick av bror M&sambo P när de var i hennes föräldrars hus i thailand senast) och rörde runt allt med creme fraiche. grönsakerna wokades och sen rördes kycklingröran i. smakade mycket mer än sist jag gjorde nåt liknande (tyckte jag iaf när jag provade - vi får väl se :-)).

imorgon kväll kommer J:s föräldrar hit, de har problem med temperaturgivningen på sin bil och behöver en bärbar dator för att kunna mäta nåt och se vad det är för fel. och på lördag är planen att först åka till bror N i bromma och sen ta med honom till farmor (barkarby) för fika. sen hem till mamma&pappa för middag. ser fram emot.

Inga kommentarer: