tisdag, september 22

rätt person på rätt plats.

biffarna med kantarelltopping blev jättegoda. blev rätt mycket som så ofta när jag lagar mat. har ätit både till middag i söndags och igår och till lunch igår och idag. men det gör mig inget så länge det är gott.

har köpt nya bromsklotsar till handbromsen eftersom den låter så. var först på cykelringen på torsgatan där de var jättedryga och gav mig ett par extra dyra klotsar. eftersom jag hade kollat på hemsidan innan och tyckte det var lite konstigt att de var så mycket dyrare i butik åkte jag även till cykelringen på hornsgatan och hörde med dem där och där var det en helt annan ton. fick byta till ett par som var lite billigare men som han ändå försäkrade skulle passa min cykel (återstår dock att se då de inte är ditmonterade ännu).

blev också positivt överraskad över servicen på coop i gröndal när jag var där med ett kvitto för att få tillbaka pengar (skulle vara två chipspåsar för 35 kr men de hade gått in för knappt 24 kr styck). i vanliga fall blir de mest irriterade när man frågar om nåt men nu tog de verkligen på sig felet och jag behövde inte ens skriva på ett sånt där kvitto man brukar behöva vid retur eftersom, som hon sa, de gjort fel. så borde det alltid funka.

Inga kommentarer: