tisdag, september 8

tema: ätbart.

krackelerad peppar & pistageparfait med hallon och nougat- och chokladsås (från dagen på utö förra helgen).

idag har jag köpt hjortfärs för första gången och funderar på nån variant av denna
, lånat denna (som jag tänkt länge) på biblioteket på radiumhemmet (granne med mitt jobb) och börjat tjuvläsa (=fast jag håller på med en annan) samt att jag tänkte börja med en fotobok vilket kanske krockar med idol. jag är en sån människa som har svårt för att göra annat när jag tittar på tv eller surfar, vilket är lite konstigt med tanke på att jag annars har rätt bra simultankapacitet.


förresten är present till bror M som fyller 25 på söndag också inköpt. som vanligt så svårt men efter ett tag kom jag på att mejlet han skickade mig angående om jag hade tips på hur han skulle tänka när han valde barer/drycker att inta efter gymträning var ett uppslag (ja, köpte helt enkelt lite olika varianter av sådana).

2 kommentarer:

Maria sa...

Syrran har gråtit sig igenom boken, ska låna den av henne sen.

Hoppas inte brorsan läser bloggen:)

Lina sa...

har ju en lite märklig ambivalent dragning till den här typen av böcker. jag vill läsa fast jag mår dåligt av det...för samtidigt berörs jag så fint.

nä, det gör han inte :-)