fredag, september 18

vantar är bra på kvällarna.

tog fram rosa fingervantarna igårkväll då jag ofta har svårt att hälla värmen i händerna nu när det är kyligt på kvällarna, vilket gjorde att jag lika gärna kunde ha dem när jag cyklade imorse också, men som jag trott fick jag ta av dem efter fem minuter (efter jätteuppförsbacken upp på bron över till stora essingen).

cykelkedjan hoppade av imorse vid s:t eriksplan för första gången på den här cykeln. vi ska ut och spänna den sen och jag hoppas att det var en engångsföreteelse (vill inte att det ska bli en följetong som på förra cykeln).

ska möta upp mamma&pappa i alvik imorgon för att sen hämta upp bror N för vidare färd utåt landsbygden, för så känns det verkligen på färingsö fast det inte alls är speciellt långt att åka. sådär ensligt med bara åkrar, ängar, lite hus och vägar. okej, det finns faktiskt en busshållplats väldigt nära huset där sl-buss nr 317 och 318 stannar ungefär en gång i timmen och ännu mer sällan på helgerna, men det förtar inte känslan av
middle-of-nowhere och den aura av tråkighet och rastlöshet det frambringar hos mig. ska jag vara länge på ett ställe ska det vara liv-och-rörelse och det kräver en naturlig samlingspunkt för människor, dvs ett centrum :-)

Inga kommentarer: